Kies uw gemeente

Menu

Zoeken op de website

Zoeken

Automatisch betalen

Log in via MijnGBTwente met de DigiD van degene op wiens naam de aanslag staat. Hier kunt u uw rekeningnummer wijzigen.

Nee, de machtiging voor automatische incasso loopt door. Deze wordt ieder jaar automatisch verlengd, tenzij u de machtiging zelf stopt.

Uw bank ondersteunt het Nederlandse product Incassomachtigingen niet. Bel ons om een machtigingsformulier aan te vragen. U ontvangt dan het formulier Machtiging SEPA.

Met automatische incasso kunt u de aanslag in maximaal 10 termijnen betalen. De laatste termijn is in december. Het aantal termijnen hangt af van het moment waarop u de machtiging afgeeft. Geeft u de machtiging vóór de 20ste van de maand? Dan schrijven wij diezelfde maand de eerste termijn af. Let op: Voor oudere aanslagen of een naheffingsaanslag parkeren kunt u geen automatische incasso gebruiken. Deze bedragen moet u zelf overmaken.

In MijnGBTwente is dit niet zichtbaar. U kunt in de online omgeving van uw bank zien welke bedrijven gemachtigd zijn om bedragen af te schrijven. Heeft u vragen? Neem dan contact op met uw bank.

De bevestiging ontvangt u via uw bank, niet van GBTwente. Zodra u de machtiging heeft afgerond, ziet u in MijnGBTwente een melding dat de procedure is gelukt. Dit is uw bevestiging.

Ja, u kunt een betaalafspraak maken via MijnGBTwente. Dit kan in maximaal 4 termijnen. Een tweede betaalafspraak voor hetzelfde jaar is alleen mogelijk in overleg met GBTwente.

U kunt uw automatische incasso op de volgende manieren stopzetten:

Vermeld uw klantkenmerk en de laatste 3 cijfers van uw IBAN.

Een stornering is een terugboeking van een automatische afschrijving. Dit kan gebeuren door:

  • Onvoldoende saldo
  • Een gestopte rekening
  • Terugboeking door uzelf

GBTwente stuurt u een brief als een betaling wordt gestorneerd. Hierin staat wat u kunt doen om het openstaande bedrag alsnog te betalen.